Sunday 1 February 2015

Meet My First Love (ᗒᗣᗕ)

Assalamualaikum , nak tulis entry ni pasal my first love. Aku rasa hampir semua orang ada first love begitu jugak aku. Actually time aku tengok muka dia, sumpah aku rindu dia sesangat i miss our old conversation, sumpah dalam hal kami berdua dua-dua salah sebab aku ego dia curang bodoh bodoh bodoh. It already 4 years sejak we didnt contact each other. Suara kau harini sumpah memang serupa seperti suara yang aku denga 4 tahun lepas dalam telefon. Sumpah aku rindu kau sangat2 bodoh! You know betapa sakitnya hati aku. Series rasa sebak bila aku dinner dengan family dekat kedai pakcik dia dan dia pun kerja kat sane jugak, and guess what makanan aku dia yang hantar and aku dapat mendapat mendengar kembali suara nya selepas beberapa tahun berlalu. Kadang2 aku selalu mengimbau kembali kenangan kami berdua when berkenalan di Facebook then chat2, and ada berlakunya konflik antara dia aku dan kekasihnya and time tu aku memang lansung tak suka dia lansung and kekasih dia cakap aku ni perampas sbb aku just chat dgn dia dan kekasih dia tu my ex friend jugak. Okay malam ni aku nak throwback pasal aku dan dia.....


Actually kami first kenal tyme dalam facebook and both of us kaki like dulu. So we like each other status sampai lebam and he chat me first tell me that 'Thank for the like' and aku dulu agak sombong aku tak reply lah chat dia and then dia chat aku again dan cakap 'sudah sudah lah like tu, rosak pc saya nanti, hahahahaha'(in sarawak) and aku reply 'hahahaha, aok aok' and then she ask what is my name, how old i am, aku asal dari mana, sekolah mana and so on. and kmk berdua berasal dari tempat yang sama Sri Aman, and he is my adopted brother's friend. Apabila lepas beberapa hari kmk chat2 tup tup dia cakap yang jiran dia minat dengan aku and I was like da hell? and aku cakap aku tak berminat lah dengan jiran dia since aku tak kenal dia siapa, actually jiran dia selalu jugak ganggu aku dalam fb tapi aku tak layan. hahahaha. And then dia tetiba paksa aku couple dgn jiran dia then aku marah lah, aku cakap taknak taknak lah. selepas kejadian itu kami tak chat each other.

Tetiba dia chat aku pada suatu hari, dia cakap dia minta maaf, dia just nak jiran dia happy hingga sanggup buat dia melepaskan perempuan yang dia cintai. actually aku tak faham dia cakap apa entah and aku tanya dia lagi lah, apa yang dia maksudkan, then directly dia cakap yang dia sangat suka aku before dia chat dengan aku. At first aku blurrrrrrrrrrrrr memang blurr, and I ask him again awak suka saya ke? and then he reply 'Yes,sayang' and aku pun terkejut beruklah, and since that day im officially be his girlfriend. 

Aku still ingat tyme Malaysia lawan apa entah aku merajuk dengan dia sbb dia tak chat, tak msj, tak kol aku. I ask him 'awak saya rindu awak,jum msj' and no response after abis perlawanan tersebut baru dia mcj aku cakap dia busy tengok bola aku apa lagi tak reply lah mcs dia merajuk kununnyaaa. hahahaha

aku pernah ingat aku suroh ayah aku beli jam sama warna dengan dia warna merah hitam. ayah aku pun belikan tapi jam itu hilang tyme kami berdua tiada kaitann

Pagi tu dia mesej aku lagi, 'baby, soryla,tepon kmk lupak dekat dibah kmk nangga bola dekat atas marek(baby, soryla, telefon saya lupa diruang tamu, saya tegok bolah di atas semalam) and i just reply 'Ohh, okay', dia pujuklah aku, and then cepatnya hati aku mencair hahahahhaha.

Pada malam tersebut aku tengok lah AIM 2011 kan malam itu Greyson Chance dengan Najwa Latiff duet, and aku minat gila lah kot dengan si Greyson Chance then dia cakap yang aku ni Najwa Latiff dia Greyson Chance, and lepas kejadian itu aku memang giler minat dgn si GC tu.

(AKU DAN DIA)

And pada keesokan harinya aku sedih sangat2 aku stalk fb dia and his profile picture gambar perempuan lain who more better than me, aku memang tak mcs dia lansung dia kol aku tak jawab. hinggakan aku serik menerima mesej dari dia aku reply 'sapa perempuan tu?' dia reply perempuan tu memang suka gila dengan dia, Perempuan tu nak bunuh diri if dia tolak cinta perempuan tu lagi dia takde pilihan kecuali terima perempuan tu. Selepas dia reply cmtu aku tak reply mcs dia lagi. Aku memang menangis sepanjang malam sampai kan biji mata aku nak terkeluar. and dia mesej aku dan mesej aku lagi aku memang tak reply lansung. Then aku terjumpa satu blog ni memang sedeh kot lelaki tu mati and aku kesian dengan perempuan tu , and aku mesej lah dengan dia tetiba je aku cakap mcm ni ' Where were u sayang, me miss a lot's and hope u will be mine until Die, ingat kata ni k sayang?' ' and he reply ' okay sayang I hope u will be mine until die' and aku pun memang menangis gila... sebab aku meces cmtu hampir dengan birthday aku and selepas aku send meces dengan dia cmtu aku tak meces dengan dia sampai sekarang, just dia je yang berusaha nak mesej, chat dengan aku, aku je dengan ego aku tak nak layan diaa.

and selepas setahun tu dia chat aku pada bulan 6 tapi dia tanya aku if aku dah ada boyfriend baru, and ask me to be his adopted sister. And aku reply yes and yes but he never contact me since then

after beberapa tahun we meet again pada 1/2/2015 di sebuah restoran dirahsiakan and aku dapat mendengar suaranya lagi , aku memang mengelak daripada pandangan matanya apa yang aku ingat dia cakap mcmni pada 1/2/2015 'sesat tomyam tu' and tersenyum pada aku.hati aku memang terguris, rasa nak nangis, happy pada masa yang sama sbb dapat tengok dia dan aku aku menyembunyikan perasaan sedih aku tu dengan senyuman. 

Agak agak bila lagi aku dapat tengok mukanya? Dengar suaranya? Ya Allah Aku Rindu Dia Hafiy Hamizan.






No comments:

Post a Comment